با سلام.ضمن معذرت خواهی بابت غیبت طولانی پست های کم امروز می خواهم راجع به سری صحبت کنم که بر خلاف استقبال زیاد در خارج در ایران خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد.امروز می خواهیم مشخص کنیم که بالاخره مشکل کار در کجاست؟

اول توضیح مختصری راجع به بازی و سازنده.سری NBA 2K برای اولین بار با همین نام برای کنسول سگا منتشر شد که با استقبال خوبی همراه بود.این سری در طی 15 سالی که هر ساله منتشر شده پیشرفت های بسیار قابل توجهی داشته و تقریبا اکثر گیمر ها را راضی نگه داشته.شرکت 2K سازنده بازی های بسیار موفق دیگری از جمله Borderlands , Mafia II , WWE(12 To 15) و ... نیز هست که نشان می دهد در صنعت گیمینگ توانایی و پتانسیل کافی را دارد.ولی چرا از آن در ایران استقبال نمی شود؟

1-بی اهمیت بودن بسکتبال در ایران:متاسفانه من به عنوان یک طرفدار بسکتبال ایرانی همیشه این تفاوت را مشاهده کرده ام.این تفاوت از کوچک ترین جاها مانند مدارس و کوچه خیابان ها شروع می شود و در آخر به لیگ و مسابقات رسمی ختم می شود.حالا خیلی وارد این مسایل جزیی نمی شویم.به احتمال زیاد همین اعمال روی پلیر ها هم تاثیر گذاشته و آنها به جای خرید این بازی به سوی بازی های دیگر مثل Fifa , PES و ... جذب بشوند و خود را از یک تجربه ناب محروم کنند.

2-تبلیغات کم:در حالی که شرکت های تکثیر CD اعلامیه های رسیدن بازی PES و Fifa به همه جا حتی سوپرمارکت ها تحویل می دهند.بسیاری از مردم حتی تاریخ انتشار نسخه جدید بازی NBA را نمی دانند!یا مثلا وقتی مجله بازی نما که معتبر ترین مجله گیمینگ ایران هست راجع به PES و Fifa مطلب کامل می نویسد ولی حتی اشاره ای هم به این بازی نمی کند شما انتطار دیگری از گیمرها دارید؟

3-تبلیغات ضد این بازی:البته بد برداشت نکنید.منطور این است که معمولا در سایت های گیمینگ ایرانی تنها چیزی که شما از NBA پیدا می کنید باگ هک یا شکایت است!طبیعی است که فرد به این بازی جذب نمی شود زبرا در ذهن بازی ای پر از باگ و مشکل تصور می کند که اصلا این طور نیست.

4-باگ ها :گرچه این بازی بسیار محبوب است اما در این سری بازی باگ ها به شدت گیمر را آزار می دهد.مخصوصا نسخه های نسل هفت و PC.اما این باگ ها چبزی از جذابیت بازی کم نمی کند پس این دلیل مناسبی نیست.

5-گیم پلی تکراری:من به شخصه بار ها این موضوع را احساس کرده ام.وقتی که چند بازی انجام داده اید و با خود می گویید چرا هیچ چیز متفاوتی در این بازی به غیر از امتیازات نبود؟خود این یکی از بزرگ ترین مشکلات است که شرکت 2K این مشکل را در نسخه های نسل هشتم حل کرده و شما می توانید قبل از بازی با بازیکنان صحبت کنید و یا حتی با آنان به کل کل کنید و آنها را از خود برنجانید که هر دفعه واکنش متفاوتی را از تیم خود و حریف و از خبرنگاران و طرفداران دریافت خواهید کرد.

6-طولانی بودن زمان بازی:در بسکتبال 4 کوارتر داریم که هر کوارتر 12 دقیقه است.یعنی حدود 50 دقیقه!شرکت 2K سعی کرده با کم کردن زمان هر کوارتر به 6 دقیقه این مشکل خاتمه دهد اما 24 دقیقه برای یک مسابقه بسکتبال صبر و حوصله ی بسیاری می خواهد.

حالا جدا از این 6 مورد این بازی واقعا ارزش امتحان کردن را دارد.من پیشنهاد می کنم که حداقل 1 بار آنرا بازی کنید.قول می دهم از آن راضی باشید.