Tom Clancy’s The Division دارای المان های مختلفی از سبک بقا است و این موضوع موفقیت بازیکن را تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که برخی از بازیها دارای سیستم مجازات هستند، The Division از آن بهره ای نخواهد برد.
در The Division، الویت با غذا و آب است، اما تا چه حد؟ Fredrik Rundqvist، تهیه کننده اجرایی The Division، در تصمیم Ubisoft Massive، مبنی بر نحوه مجازات بازیکنان توضیح داده است:
Massive Entertainment از المان های بقا بهبود تجربه بازیکنان از بازی استفاده می کند، نه برای از بین بردن لذت بازی. بازیکنان می توانند چیزهایی را که در New York City پیدا می کنند، با خود حمل به همراه داشته باشند. در اولین دمو بازی در ۲۰۱۳ دیدیم، چیزهایی مانند غذا و آب که در مکان هایی مانند ایستگاه های پلیس وجود دارند، قابل جمع آوری هستند.
بازیکنان The Division می توانند در زمان مختلف در Dark Zones کاوش کنید، اگر به صورت اتفاقی در هنگام شب تنها بودید، مراقب اطراف باشید. Rundqvist درباره گیمپلی در شب و اینکه چرا Dark Zone مکان مناسبی برای تنها بودن نیست، توضیح داده است.
این عنوان در سال ۲۰۱۵ برای پلتفرم های PS4, Xbox One و PC منتشر خواهد شد.