Ubisoft،شرکتی در اوایل 2013 که انتظار می رفت جزو بهترین ها باشد اما با عرضه دو بازی نه چندان خوب یا به عبارتی بهتر، کمتر از سطح انتظار نشان داد که هنوز هم بهترین شدن زود است...

ubisoft



 Ubisoft،شرکتی در اوایل 2013 که انتظار می رفت جزو بهترین ها باشد اما با عرضه دو بازی نه چندان خوب یا به عبارتی بهتر، کمتر از سطح انتظار نشان داد که هنوز هم بهترین شدن زود است و حتی جزو نامزد های بهترین استدیو نبود. این دو بازی بد Splinter Cell  و Assassin's Creed امسال بودند. آخرین جایزه ی بهترین بازی سال که Ubisoft گرفت سال 2005 بود که تو اون سال خیلی از شرکت ها بازی خوبی ارائه نکردند و Ubisoft و Capcom به کمک شخشیت های Resident Evil 4 تونستن بهترین بشن. البته این رو هم بگم که خیلی از شرکت های غول چند سالیه که این جایزه رو نگرفتن ولی الان ما داریم درباره ی شرکت ها بحث می کنیم نه بازی ها. بعد از 2005 Ubisoft  به گرفتن جایزه های جانبی با Splinter Cell (البته قبل از Conviction) و از 2009 با Assassin's Creed  که بهترین اونا بهترین بازی Action Adventure بود که چند سال متوالی دست AC بود اکتفا کرد.اما با باگهای این بازی و البته SC نمیشه به آینده فکر کرد.
بعد از چند سال Ubisoft هم تو صف تولیدکننده ی بازی هایی قرار گرفت که ادعا می کرد می خواد با GTA مبارزه کنه بعد از بازی هایی مثل Mafia و Godfather  که خودشون یه بازه ی زمانی و جزو کوچکی از GTA بودن یعنی Vice City. Ubisoft گفت من با تولید Watch dogs می خوام پوز GTA رو بزنم.(البته این حرف مستقیم نقل قول نشده و مردم این فکر رو کردن) اما چند ماه بعد خبری منتشر کرد که می گفت ما WDرو واسه رقابت با GTA نساختیم. چند ماه بعد اتفاقی که همه فکر می کردن افتاد یعنی انداختن زمان انتشار بازی به 2014 که این خودش یکی از نقطه ضعف های Ubisoft هستش. شاید واسه اینکه در مقابل  GTAشانسی نداشت و شاید هم می خواست  AC برای آخرین بار بهترین Action Adventure بشه.AC فقط 4 سال تونست بازی اول شرکت بمونه و خود Ubi اونو کشید کنار. این یه چرخه است که خود Ubi درستش  کرده یعنی با اومدن یه بازی بعد از WD، تو سه بازی اصلی، آخرین که SC  هست محو میشه و بعدش هم نوبت AC و WD میشه. اما Rockstar هیچوقت اینکارو نمیکنه از قبل از 2000 تا الان با GTA سر کرده و GTA های قبلی رو کنار نزده تو نسخه های جدید اثراتی از شهر ها و شخصیت های قدیمی و موسیقی های قدیمی GTA های قبلی هست. البته بهتر از Rockstar،Metal gear وKonami  هست که 27 سال با یه بازی داره کار میکنه. شاید هم دلیل دیگه ی انداختن WD به 2014 (از دیدگاه طرفداران Ubi) اینه که می خوان رو بازی بیشتر کار کنن که ما اینو تو SC دیدیم که واقعا بازی تغییر اساسی نکرده بود.
من که با دیدن تریلر های WD (البته گیم پلی در مورد فیلم های بازی بگم که واقعا اینطور نیست) یاد SC و AC می افتم. از کجا معلوم این باگها رو نداشته باشه؟ مثلا آیدین بر عکس بشه و راه بره. تو SC نمردن دشمنا تو یه سری حالت های خاص که من اول باور نکردم ولی وقتی بازی کردم( برای بار دوم) این باگ رو دیدم اگه هم شما باور نکردین یه اسلحه ی دوربین دار بگیرین و یکی رو گروگان بگیرین و بعدش Aim(Right Click) کنید. این باگها فاجعه ای است که حتی تو Gun 2005 دیده نمیشه وقتی یکی رو می گیرین و از Quickdraw استفاده می کنین. باگ AC که خیلی فاجعه بود بنده خودم شخصا این باگ رو توی GTA VC دیدم. وقتی ایرانی ها تو آپارات دارن باگ بازی های Ubisoft رو میذارن Ubi باید خودکشی کنه( البته اگه دوباره بعد از مردن از بیمارستان نیاد)
این که Ubi داره زمان انتشارو جلو می اندازه خیلی بده و هم از اعتبار Ubi کم میکنه و هم از نمره ی بازی ها.
تو ایران وقتی بعضیا دیدن آیدین اومده گفتن این بهترینه و خودشونو واسش کشتن اما آیا بعضی از اونا همونایی نبودن که 4 سال پیش می گفتن Ezio بهترینه؟ راستی Ezio کوش؟ Ubi انداختش بیرون؟ کاری که شاید با آیدین هم انجام بده. آیدین 39 سالشه و این خوب نیست. سم فیشری که موقع ورودش و اون روزایی که رو بورس بود 36 ساله بود زور زورکی 10 سال دووم آورده و تو بلک لیست هم( غیر از گیم پلی) معلوم بود که پیر شده. پس آیدین نمی تونه تحمل کنه.
تو ایران 2014 همه عاشق WD ان و 2015 عاشق یه چیز دیگه اما تو جهان همه عاشق بازی های قدیمی مثل GTA هستن و می مونن.Ubi تو همه زمینه ها مثل Western , FPS و... کار میکنه اما Rock  نه. ولی Rock رو همون سبکی هم که کار می کنه می ترکونه.کسایی که یه زمانی GTA III و VC بازی می کردن می تونن با GTA V یاد اونا بیفتن چون همه چیز به هم ربط داره و کلا بازی تو یه دنیاست یعنی تو V حرفهایی از Liberty City هست و چیزای دیگه. علائمی از GTA های قبلی و حتی Red Dead Redemption توGTA V دیده میشه.اما Ubi چی؟ WDواسه خودش و SC واسه خودش. چرا تو SC آیدین نباشه تو یه مدتی به سم کمک نکنه و چرا تو تکزاس بیلبود کونور نباشه. اینجوری طرفدارای WD میرن سراغ SC وAC و این یعنی پول! خیلیا از راک استار اینو خواستن که همه شخصیت ها کنار هم باشن. و اینو اولین بار دوستمون پاتریک برون نشون داد و همه رو راه انداخت.(GTA legends). تو GTA SA هرکی عاشق los santos بود با دیدن GTA V میره اونو میخره و یا یه مدتی که تروور با لباس Love Fist(گروه راک در VC) طرفدارای VC رو به سمت GTA V و تروور کشوند که همین هم باعث شد تو نظرسنجی ها که مایکل و فرانکلین تو رقابت بودن یه مدتی تروور بیاد اول و یا دی جی های راک استار که هنوز هم تغییر اساسی توشون نیست مارو یاد قدیما میندازن صداهایی که ما تو VC وSA میشنیدیم اینبار تو V میشنویم.
چیزایی که Ubi نداره VC ragr, III rage, SA rageو... و آوردن GTA های قدیمی تو جدید. که توسط استدیوی راک استار ساخته نمی شه و کارشو یا مردم یا گروه های بازی سازی زیر دست Rockstar(Rage) انجام میدن.
من کسی هستم که عاشق اتحادم و میخوام همه مثل کونور و سم و آیدین کنار هم باشن و یا کارل و فرانکلین.
 
باید به آینده امیدوار بود کسایی که عاشق Ubisoft هستن ولش نکنن و دنبالش برن شاید روزی دوباره مثل 2005 بشه و بازی هایی مثل The Crew و The Division (که تو E3 2013 حتی از WD هم بهتر جایزه گرفت و دهن همه رو باز کرد) می تونن خوب باشن. جاداره یادی هم از Tom Clancy کنیم که 2  اکتبر 2013 تموم کرد.
نظر یادتون نره هر جایی هم خواستین این متن رو کپی کنین ولی تغییرش ندین و اسم منو یادتون نره که سر پل سراط یقه تونو بگیرم و بگم چرا اینکارو کردی؟
 و حرف آخر:زمونه تغییر می کنه اما به فکر الان باش نه 10 سال دیگه( به آینده نگرا برنخوره منظورم این بود کسایی که PC دارن به فکر PC باشن نه Xbox one چون باز 4 سال دیگه یه Xbox دیگه میاد رو کار و کسایی که Xbox one داشتن باید بکوبن تو سرشون.)