با سلام.در این مطلب قصد داریم برترین بازی های 2013 را برای شما زیر ذره بین قرار دهیم.ابتدا چند بازی برتر رو بررسی می کنیم و اگر دوستان خواهان بررسی بازی مورد نظرشان هستند نیز اعلام کنند تا انجام شود.

1-GTA V

به جرات باید گفت که یکی از مهمترین و پرخرج ترین عناوین سال 2008 میلادی بازی فوق محبوب و بی نظیر Grand Theft Auto IV می باشد. این بازی بالاخره بعد از مدت ها انتظار در نهایت چند روز زودتر از زمان انتشار رسمی اش که روز 29 آوریل 2008 بوده است، برای دو کنسول X360 و PS3 روانه ی بازار شد و هیاهویی در بین جامعه ی گیمر ها به پا کرد و همه را مجذوب ویژگی های ناب خود ساخت و رکوردها را نیز شکست. GTA IV را می توان تحول عظیمی در صنعت بازی های ویدئویی دانست چرا که این عنوان با نوآوری های متعدد و فوق العاده، گیم پلی بی نظیر، صداگذاری خیره کننده و صدها ویژگی منحصر به فرد دیگر دنیای بازی های ویدئویی را وارد دوره ی تازه ای کرد. در واقع باید گفت که Grand Theft Auto IV بسیار فراتر از حد تصورات ظاهر شده است و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

داستان این نسخه در زمان حال جریان دارد و فوق العاده غنی طراحی شده است و اتفاقات بسیاری در آن بوقوع می پیوندد. این داستان در ابتدا به سادگی آغاز می شود، اما در ادامه فوق العاده پیچیده می شود و شما را شیفته و درگیر خود می سازد. در GTA IV شما کنترل یک فرد سی و چند ساله ی صربستانی به نام Niko Bellic را بدست خواهید گرفت. Niko که یک سرباز کهنه کار عضو ارتش صربستانی بوده است، به خاطر خیانت شخصی به نام Darco Brevic خاطره ی خوشی از جنگ با بوسنی ها ندارد. او برای به فراموشی سپردن گذشته ی سیاه خود و شروع یک زندگی نو با امید تحقق گفته های پسر عمویش Roman به Liberty City سفر می کند تا رویای آمریکایی را تجربه کند، اما او بعد از سفر به Liberty City در می یابد که رویای امریکایی دست نیافتنیست و تنها یک خیال پوچ می باشد و Roman برای دست یابی به اهداف خود به او دروغ گفته است. Roman نزدیک 15 سال است که در Liberty City زندگی می کند و مدیریت یک شرکت تاکسی رانی کوچک را بر عهده دارد اما او بدهی بالایی به گروه مافیای روسی دارد و به همین دلیل به شدت از طرف آن ها تحت فشار است و جانش در خطر می باشد. Roman به تدریج Niko را نیز درگیر مشکلات خود می کند اما این مشکلات کوچک به مرور با اتفاقاتی بزرگ همراه می شود و سبب می شود تا Niko بر خلاف میلش به یک تبهکار و آدمکش حرفه ای تبدیل شود. Niko همچنین اکنون می داند که Darco Brevic هم در Liberty City سکونت دارد، در نتیجه برای یافتن و گرفتن انتقام از او نیز تلاش خواهد کرد و اینجاست که داستان پر حادثه ی Grand Theft Auto IV آغاز می شود…
ر این نسخه برخلاف شخصیت های نسخه های قبلی به هیچ وجه شخصیت مطیعی نیست و هرگز زیر بار حرف زور نمی رود و کاری که به سودش نباشد را انجام نمی دهد. او شخصیت مختاریست و در طول بازی فقط خودش تصمیم می گیرد که چه کاری را انجام دهد، همین امر هم سبب شده است تا در طول مراحل بازی انتخاب های بزرگ و کوچک زیادی برایتان وجود داشته باشد به طور مثال ممکن است شما در حین گشت و گذار با دوست دخترتان در بازی باشید و ناگهان شخص دیگری مثل Roman به شما زنگ بزند و از شما درخواست کمک کند و اینجاست که شما از بین دوست دختر خود و Roman باید یکی را انتخاب کنید یا در طرف دیگر و انتخاب هایی بزرگتر در انتهای برخی از مراحل باید تصمیم بگیرید که فرد مورد نظر را از بین ببرید یا او را ببخشید.
مراحل بازی نیز همانند نسخه های قبلی فوق العاده مهیج و متنوع طراحی شده اند. این مراحل از سرقت و ترور شخصیت های مختلف گرفته تا تعقیب و گریز های نفس گیر در مناطق مختلف شهر. به طور کلی در GTA IV نزدیک به 100 مرحله ی اصلی وجود خواهد داشت که اتمام آن ها بدون تکرار مراحل چیزی حدود 25 الی 30 ساعت(یا شاید هم کمی کمتر) به طول خواهد انجامید. میان پرده ها یا همان cut scene های بازی هم که کاملآ از گیم پلی بازی گرفته شده است، فوق العاده عالی ساخته شده و حرکات شخصیت ها و نحوه ی حرف زدن آن ها بسیار سینمایی می باشد و شما را محو خود می سازد.
همچنین در سطح شهر ماموریت های فرعی متعدد و جذابی نیز قرار داده شده است که می تواند شما را بعد از اتمام داستان بازی برای مدت زیادی درگیر خود سازد، این را هم نباید فراموش کرد که به خاطر امکانات بسیار بالای موجود در بازی حتی همان گشت زدن معمولی در محیط Liberty City بدون انجام هیچ ماموریتی هم از جذابیت بسیاری برخوردار می باشد و همین امر هم باعث شده است که GTA IV به یکی از سرگرم کننده ترین بازی های تاریخ تبدیل شود.
در بازی تعدادی Mini Game نظیر بیلیارد، دارت و بولینگ نیز قرار گرفته شده است که هر یک از این بازی ها حال و هوای خاص خود را دارند و بر جذابیت بازی می افزایند. علاوه بر این یکی دیگر از سرگرمی ها و امکانات جالب اضافه شده به این نسخه تلوزیون می باشد که در خانه ی Niko وجود دارد و در زمان های تعیین شده برنامه های جالبی را پخش می کند و می تواند شما را تا اندازه ای سرگرم کند.
Liberty City در این نسخه از شهر بزرگ New York City شبیه سازی شده است. این شهر تا حدود کمی از San Andreas کوچکتر است اما جزئیات موجود در آن ده ها بار از San Andreas بیشتر می باشد. Liberty City فوق العاده زیبا و کاملآ پویا طراحی شده است. شما در این شهر کاملآ احساس زندگی می کنید، احساسی که به جرات می توان گفت تا قبل از این بازی در هیچ بازی دیگری وجود نداشته است. هیچ یک از انسان ها در سطح شهر بی هدف کاری را انجام نمی دهند و همه ی آن ها در حال فعالیت هستند و کار خاصی را انجام می دهند و در حال انجام زندگی روزمره ی خود می باشند. آن ها همچنین در وضعیت های جوی مختلف، عکس العمل های خاص و بسیار جالبی از خود نشان می دهند و به طور کل باید گفت که هوش مصنوعی مردم در Liberty City بی نظیر طراحی شده است.
در GTA IV دوچرخه و هواپیما به دلیل متناسب نبودن با جو و محیط بازی برای استفاده وجود نخواهند داشت که تصمیم بجایی از سوی سازندگان بازی بوده است اما هلیکوپتر، اتومبیل، قایق و موتور در محیط بازی با تعدد و تنوع بسیار بالایی یافت می شوند و شما از این حیث هیچ کمبودی را احساس نخواهید کرد. کنترل خودرو های موجود در بازی نیز نسبت به گذشته سخت تر و البته بسیار واقع گرایانه تر شده است اما به مرور این کنترل برایتان عادی می شود و به آن عادت می کنید. این را هم باید اضافه کرد که هر یک از این خودروها با توجه به ویژگی هایی که دارند دارای کنترل مخصوص به خود می باشند.
یکی از امکانات تازه ی افزوده شده به گیم پلی بازی سیستم کاور می باشد که در پیشبرد مراحل بازی تاثیر چشمگیری داشته است. شما در طول بازی و در حین درگیری های مسلحانه می توانید کنار دیوار و ستون ها و ماشین های پارک شده پناه بگیرید و در همان لحظه تیر اندازی کنید و دشمن را نابود سازید و به جلوتر بروید، چیزی شبیه بازی هایی چون Gears of War و Uncharted. همچنین سیستم هدفگیری بازی نیز کار شما را بسیار راحت کرده است چراکه هدف به صورت اتوماتیک بر روی دشمن شما قفل خواهد شد و شما تنها باید دکمه ی شلیک را فشار دهید. البته شما با آنالوگ سمت راست می توانید هدف را بر روی بدن دشمن خود جابه جا نمایید و به طور مثال بر روی سرش بیاورید و او را Headshot کنید. HUD بازی هم بسیار ساده و خوب طراحی شده است. به گونه ای که در طول بازی شما تنها رادار یا همان Mini Map دایره شکل را خواهید دید که نیمی از محیط آن میزان جان شما و نیمی دیگر نیز میزان Armour(جلیقه ی ضد گلوله) شما و مساحت درونی دایره هم محدوده ای از نقشه که شما در آن قرار دارید را نشان می دهد. دیگر جزئیات مانند نوع تفنگ، مقدار پول، تعداد ستاره ها و … نیز در بالای سمت راست تصویر برای لحظه ی کوتاهی در مواقع نیاز ظاهر می شوند و سپس محو می گردند.
از دیگر تغییرات مهم به عمل آماده در این نسخه می توان به نحوه ی پیگردی پلیس ها اشاره کرد. در GTA IV همانند نسخه های قبلی 6 ستاره وجود خواهد داشت که با توجه به تعداد و شدت جرایم شما این ستاره ها به ترتیب پر می شوند اما ویژگی اضافه شده اینجاست که بعد از ارتکاب جرم از سوی شما دایره ای بر روی رادار ظاهر می شود که نشان دهنده ی محدوده ایست که پلیس ها در آن به دنبال شما خواهند آمد و به جستجوی شما می پردازند که در این هنگام شما باید خیلی سریع خود را از آن ناحیه خارج کرده و برای چند ثانیه در جای امنی از دید پلیس ها پنهان شوید تا وضعیت به حالت عادی خود بازگردد. هرچه تعداد ستاره ها بیشتر باشد این دایره نیز بزرگتر خواهد بود و کار شما برای فرار نیز دشوارتر. هوش مصنوعی پلیس ها هم همانند هوش مصنوعی دشمنانتان بسیار تحسین برانگیز کار شده است و پیشرفت های بسیار زیادی نسبت به گذشته کرده است، آن ها در هنگامی که شما جرم کوچکی را انجام می دهید و از اسلحه ی خود استفاده نکرده اید سعی می کنند به سمتتان شلیک نکنند و تنها با محاصره کردن شما و بدون خونریزی دستگیرتان کنند، جالب اینجاست که هنگامی که پلیس ها Niko را محاصره می کنند و اسلحه را به سمتش نشانه می گیرند، او به صورت اتوماتیک دستهایش را بالا می برد و خود را تسلیم می کند، اما هنگامی که جرم شما بسیار سنگین می شود آن ها بشدت شما را تحت فشار قرار می دهند و با هلیکوپتر و ماشین های نظامی به دنبالتان می آیند و اینجاست که فرار از دست آن ها کار فوق العاده دشواری می شود.
یکی از مهمترین وسایل موجود در بازی، موبایل می باشد. شما به وسیله ی این موبایل بسیاری از ماموریت های خود را دریافت می کنید و از همه مهمتر این که می توانید با دیگران نیز تماس بگیرید. شما می توانید به Roman زنگ بزنید که برای شما تاکسی بفرستد یا می توانید به Little Jacob زنگ بزنید تا برایتان اسلحه هایی با قیمت مناسب ارسال کند یا حتی این امکان نیز وجود دارد که به شماره ی 911 زنگ بزنید و به طور مثال از پلیس بخواهید که به منطقه ای که در آن حضور دارید بیاید تا بدین وسیله آن ها را آزار دهید. شما اینکار را برای آتشنشانی و آمبولانس هم می توانید انجام دهید. علاوه بر این ها بر روی موبایل شما یک دوربین نیز وجود دارد و شما می توانید به وسیله ی آن از محیط اطراف خود عکس بگیرید و دیگر نیاز نیست که همانند نسخه های قبلی یک دوربین عکاسی جدا داشته باشید. شما برای موبایل خود می توانید از طریق اینترنت آهنگ و Theme نیز خریداری کنید. بله اینترنت!
در GTA IV شما توانایی رفتن به کافی نت و استفاده از اینترنت را هم خواهید داشت. شما می توانید E-Mail های خود را از طریق اینترنت چک کرده و از بیش از 100 سایت موجود در بازی نیز دیدن کنید. شما می توانید از سایتی برای خرید خودرو استفاده کنید و از سایت دیگر برای خرید برنامه های جانبی برای موبایل و … . همچنین در اینترنت دنیای GTA IV سایتی وجود دارد که از طریق آن می توانید دوست دختری برای خود پیدا کرده و با آن قرار بگذارید. جالب است بدانید که دوست دختر های شما هر یک اخلاق خاصی دارند، به طور مثال برخی از آن ها به نوع لباس شما حساسند و شما مجبورید هربار که با آن ها ملاقات می کنید از یکی از فروشگاه های لباس موجود در شهر لباس تازه ای خرید کرده و بعد از آن به دیدار آن ها بروید، اما برای تعدادی دیگر این چیزها مهم نیست و موارد دیگری اهمیت دارد.
بازی Grand Theft Auto IV با کمک موتور گرافیکی RAGE از نظر گرافیکی نیز فوق العاده عالی کار شده است و از این لحاظ نیز رقیبی در بین بازی های هم سبک خود نمی بیند. Liberty City حتی با این مساحت پهناورش هم به بهترین شکل ممکن و با بالاترین جزئیات طراحی شده است و همانطور که سازندگان بازی گفته اند و به آن عمل کرده اند، بر روی اینچ به اینچ آن به دقت کار شده است و از تمام مساحت آن حداکثر استفاده را کرده اند. همچنین محیط بازی در زمان مه آلود شدن سطح شهر و بارش باران دارای زیبایی دو چندانی می شود و در هنگام شب با روشن شدن چراغ های ساختمان ها نیز بسیار دیدنی خواهد شد و همین امر، خود جذابیت بسیار زیادی را به بازی تزریق می کند. نورپردازی های بازی نیز همانند طراحی شهر فوق العاده عالی کار شده است و دارای خاصیت Dynamic می باشد ضمن اینکه صحنه های انفجار نیز بسیار عالی می باشد. وسایل نقلیه ی متعدد موجود در بازی همگی از طراحی بسیار خوب و قابل قبولی برخوردارند و از همه مهمتر دارای فیزیک فوق العاده ای در حین حرکت و تخریب پذیری بسیار بالایی به هنگام تصادفات می باشند به گونه ای که حتی کوچکترین اجزای این وسایل نیز از این خاصیت برخوردار است. بافت های گرافیکی (Textures) بازی هم دارای کیفیت نسبتآ بالایی می باشند و در نتیجه تمام این ویژگی های گرافیکی سبب شده است تا بازی از لحاظ گرافیک بسیار سنگین شود و سازندگان را مجبور کند تا Frame Rate بازی را به جای 60 فریم بر روی 30 فریم در ثانیه تنظیم کنند. مشکل افت فریم نیز بسیار کم در بازی دیده می شود اما این را باید گفت که AA بازی در نسخه X360 چندان قدرتمند و بالا نیست اما در نسخه ی PS3 بازی از این لحاظ در سطح بهتری قرار دارد. همچنین به دلیل حجم وسیع بافت ها و وسعت بالای شهر در برخی از موارد مشکل دیر Load شدن Texture ها هم دیده شده است. 
اما آن چیزی که شما را بیش از هر چیز دیگری در این بازی حیرت زده خواهد کرد انیمشن ها و حرکات فوق العاده طبیعی شخصیت های بازیست که بدون استفاده از موتور فیزیکی Euphoria در کنار توانایی های سازندگان بازی ممکن نبود. فیزیک شخصیت های بازی تا حدی طبیعیست که شما کاملآ وجود اسکلت در بدن هریک از کارکترها را حس خواهید کرد چیزی که تا قبل از عرضه ی این بازی در هیچ بازی دیگر دیده نشده است. Niko با فیزیک خاص و منحصر به فرد و البته واقع گرایانه ای حرکت می کند، می دود و کاملآ حسابشده از پله ها بالا و پایین می آید و صدها نکته ی دیگر در این رابطه که باید بازی را از نزدیک انجام داد تا به حقیقت امر پی برد.
صداگذاری GTA در نسخه ی چهارم بهتر از همیشه کار شده است. به خاطر این صداگذاری عالی در حین بازی شما کاملآ احساس حضور در سطح یک شهر شلوغ و پر هرج و مرج را خواهید کرد و کاملآ وارد جو بازی خواهید شد. مردم در حال گفتگو با هم هستند و ماشین ها نیز هر یک با صدای خاص خود در حالی که صدای رادیوشان به گوش می رسد در حال عبور از مقابل شما هستند و … اما دیالوگ ها و نحوه ی بیان شخصیت های بازی چیز دیگریست و فوق العاده عامیانه و عالی نوشته شده است. بد نیست در این رابطه آماری هم خدمت شما عرض کنیم: برای این بازی بیش از 80000 خط دیالوگ نوشته شده است که حدود 7000 تا از آن ها دیالوگ های Niko می باشد یعنی اگر شما بخواهید به تمام گفتگوهای بازی از ابتدا تا انتها گوش بدهید باید 29 ساعت وقت صرف کنید که این بسیار جالب و در عین حال بی نظیر است.
برای اولین بار در تاریخ سری بازی های GTA قسمت Multiplayer نیز قرار گرفته شده است. این بخش در GTA IV از طریق موبایل قابل دسترس خواهد بود و تنها به صورت Online امکان پذیز می باشد و تا 16 نفر را هم پشتیبانی می کند. با ورود به این بخش شما باید برای خود، شخصیتی را طراحی کنید و اگر قصد دارید خودتان Host شوید ابن توانایی را خواهید داشت که زمان انجام بازی، میزان ترافیک، وضعیت هوا، وجود یا عدم وجود پلیس و … را تعیین کنید. بعد از انجام مقدمات، شما می توانید یکی از 15 بازی مهیج موجود در این بخش را انتخاب کرده و با دوستانتان به رقابت بپردازید و امتیاز دریافت کنید. این مسابقات هر یک دارای جذابیت های خاص خود می باشند و فوق العاده مهیجند. همچنین شما قبل از ورود به هر یک از این مسابقات نیز می توانید در حالت Free Mode در شهر به همراه دوستانتان به گشت و گذار بپردازید. قسمت co-op نیز در این بازی وجود خواهد داشت که آن هم تنها به صورت آنلاین انجام پذیر می باشد و تا سقف چهار نفر را پشتیبانی می کند.
در پایان باید گفت که بازی Grand Theft Auto IV بهترین بازی طی چند سال اخیر بوده است و به سختی می توان از آن حتی کوچکترین اشکالی را هم گرفت. به هر حال بودجه ی بالای کمپانی Rockstar با حمایت کمپانی بزرگ Take Two در کنار نبوغ بالای سازندگان این بازی در استودیوی واقع در کشور اسکاتلند Rockstar North سبب شده است تا این بازی در دنیا بدرخشد و نامش در تاریخ بازی های ویدیویی برای همیشه ثبت گردد. همچنین به خاطر همه ی این موفقیت ها انتظار یک فروش بی سابقه نیز از این بازی می رود و باید به زودی منتظر دیدن این بازی در صدر جدول پرفروش ترین ها باشیم. این بازی را به همه ی گیمر های دوستدار جذابیت، هیجان و تفریح پیشنهاد می کنیم.

2-the last of us

دنیای پس اخر زمانی، دنیایی که بارها چهره خاکستری و بی رحم خودش را برای مردمان دنیا به هر نحوی نشان داده است و هر شخص نسبت به ان روشی که از این دنیا برداشت کرده درباره این وضعیت هولناک برای خود دنیایی ترسیم کرده است، شاخ و برگ داده و به این فضای ساختگی خود داستان و روح میبخشد و فکر میکند که ایا می تواند در این دنیا دوام بیاورد یا نه! ایا می تواند لحظه ای به دور از اشخاصی که دوستش دارد زندگی کند و یا اصلا می تواند برای کسب اجازه یک دقیقه بیشتر نفس کشیدن دست به کشتن هم نوع خود بزند! مطمئنا این ترسیم هولناک برای هر شخصی بسیار عذاب اور است و همیشه سعی خواهد کرد حتا در رویاهای خود به چنین دنیایی فکر نکند و اهمیتی هم نخواهد داد که روزی این فضای پس اخرزمانی رخ خواهد داد، چون تنها در انتهای کار با خود خواهد گفت این اتفاق غیر ممکن است!

http://gamecenter98.ir/wp-content/uploads/The-Last-of-Us-5.jpg

در طول سال های زندگی بشر این موضوع به دفعات زیاد از طریق های مختلف و زیاد روایت شده و همگان از کتاب و نویسندگی گرفته تا فیلم و بازی از این موضوع بهره های زیادی برده و تعریف های خاص خود را نسبت به این نگرش انجام داده اند که هر کدام دیدگاه های خاص و متفاوت خود را ارائه داده اند که باعث شده این موضوع تبدیل به یک دیدگاه کلیشه ای و تکراری شود.

دنیای بازی های ویدئویی نیز بدور از این تعریف نبوده و عناوین پس اخرزمانی بسیار زیادی در این هنر منتشر شده و دیدگاه های خود را معرفی کردند.(The Last Of Us (TLoU یکی دیگر از عناوینی است که وارد دنیای پس اخر زمانی شده و خواسته تا نگرشی جدید و متفاوت از این دنیا را برایمان به ارمغان بیاورد، و خالقان این فضای اخر و زمانی تیمی نیست جز استدیو ناتی داگ (Naughty Dog)  تیمی که با خلق شاهکار انچارتد در این نسل حقانیت عملکرد خود را به همگان ثابت کرده است. اما سوال اینجاست که چطور این چنین تیمی می خواهد همچین فضایی بسازد که تا به حال تجربه ساخت عناوین این چنینی در کارنامه خود نداشته و می خواهد پا را از دنیای بزله گویی های فانتزی نیت دریک وارد دنیایی بکند که خون کمترین نقش را در القای خشونتش دارد. اما من همین جا پاسخ این سوال را میدهم، Naughty Dog نه تنها توانسته این دنیای پس اخر زمانی را به بهترین شکل ترسیم کند بلکه یکی از بهترین و منحصر به فرد ترین فضاهای اخرزمانی را وارد صنعت گیم کرده و یکی از هولناک ترین، خشن ترین، بی رحمانه ترین و مهم تر از همه احساسی ترین لحظات دنیای گیم را برای ما به ارمغان اورده است.

3-assassins creed IV

از زمان ظهور اساسینز کرید (Assassin’s Creed) در سال 2007،‌ این سری همواره یک سری قوانین تعیین شده ای را دنبال کرده است. بازیکنان نقش دزموند مایلز (Desmond Miles) را در زمان حال به عهده میگیرند که در بین جنگلی میان اساسین ها و تمپلار ها گرفتار شده است. او با استفاده از دستگاهی به نام Animus در نقش اجداد خود ظاهر میشود تا بدین وسیله بالادست های او بتوانند رازهایی در زمان حال را برملا کنند و کمکی بر جنبش اساسین ها کرده باشند. ضرورت وجود دزموند باعث شده بود او در زمان های متفاوتی در تاریخ گشته باشد، اما آن دوران دیگر تمام شده است. دوران دزموند به سر آمده و به همراه او بسیاری از قوانین و عادت هایی که در سری Assassin’s Creed میدیدیم نیز پایان یافته اند

بعد از انتشار سه گانه ای حول زندگی اساسین ایتالیایی، اتزیو، Assassin’s Creed III به سمت دوران جدید با یک قهرمان جدید رفت. در نسخه شماره دار چهارم این تغییر دوباره رخ خواهد داد. به جای دنبال کردن داستان کانر (Connor)، نسخه چهارم دوباره در تاریخ تغییر مکان داده و داستان پدر بزرگ کانر، ادوارد کنوی (Edward Kenway) را بازگویی خواهد کرد. بازیکنان در این نسخه این کاپیتان دزد دریایی را در آبهای خروشان هدایت خواهند کرد تا او پای در دنیای اساسین ها و تمپلار ها بگذارد. علاوه بر توانایی گشت و گذار در شهرهای بزرگ حول دریای کارائیب، بازی کنان این توانایی را خواهند داشت که یک دریای بزرگ و Open World را نیز زیر پا بگذارند و بدین ترتیب با مکانیزم های عمیق تر دریانوردی که به صورت کوتاه و آزمایشی در نسخه سوم تست شد آشنا شوند. به اساسینز کرید 4: پرچم سیاه خوش آمدید، این مسیر تازه‌ی سری بازیهای بزرگ یوبی سافت است.

همانطوری که اطلاعات لو رفته از بازی در هفته گذشته اعلام کرده بودند، نسخه چهارم در دریای کارائیب سال 1715 و تقریبا 40 سال پیش از آغاز Assassin’s Creed III جریان دارد. قرار است دنیایی بزرگتر و گسترده تری را شاهد باشیم که درس های خود را از نسخه های قبلی به خوبی یاد گرفته است. به نظر می‌آید ادوارد جسورتر و خودپسند تر از دیگر شخصیت های این سری باشد که به خودی خود چیز خوبی است!

به گفته‌ی کارگردان بازی، Jean Guesdon، تیم سازنده بازی المان های محوری خاصی را از نسخه های قبلی گرفته اند و سعی خواهند کرد آنها را در کنار هم بچینند تا تا «پرچم سیاه» شکل بگیرد. قتل های آزادانه نسخه اول، چیزهای باز شدنی به هم پیوسته‌ی نسخه دوم و آزادی عملی که نسخه برادرهود (Brotherhood) در اختیار بازیکنان قرار میداد از جمله این المان های محوری هستند.

Assassin’s Creed IV: Black Flag یا همان پرچم سیاه 50 محل مختلف در اطراف کارائیب خواهد داشت که میتوان آنها را گشت، اما فقط 3 شهر بزرگ و مرکزی خواهیم داشت که عبارتند از هاوانا (Havana)، کینگستون (Kingston) و ناسائو (Nassau). یوبی سافت با نگاه خاص خود هاوانا را طراحی کرده است تا یادآور معماری باشکوه و پر از برج نسخه دوم باشد. در طرف دیگر، کینگستون، بیشتر شبیه بوستون از نسخه سوم طراحی شده است یعنی شهری گسترده تر، شلوغ تر و پر رفت و آمد.

ناسائو اما به عنوان مرکز عملیات دزدان دریایی شناخته میشود. از نظر تاریخی ناسائو جایی است که بعد از اجازه ندادن دولت جاماییکا به کشتی دزدان دریایی برای لنگر گیری همه دزدان دریایی به آنجا پناه بردند. به همین دلیل احتمال میرود نقشی کلیدی در داستان پرچم سیاه داشته باشد.

بقیه زمان شما در بازی صرف گشت و گذار در محیط های کوچک تر مانند مزارع، غارهای مخفی، جنگل ها، قلعه ها، خرابه های قوم مایا و جزیره های کوچک خواهد شد. برای اولین بار در این سری قادر خواهید بود زیر آب هم بروید و کشتی های بادبانی غرق شده را بگردید و جنگی هم با کوسه ها داشته باشید.

کشتی ادوارد که زاغچه (Jackdaw) نام دارد یکی از بخش های اساسی بازی است. مبارزات دریایی Assassin’s Creed III یکی از بخش هایی بود که مورد توجه منتقدان قرار گرفت و با توجه به اینکه این نسخه در موازات نسخه سوم ساخته میشود به طور قطع میتوان گفت که آن بخش ها زمینه ساز فضای نسخه چهارم بوده اند.

50 مکان بازی توسط یک اقیانوس بزرگ به هم متصل شده اند و بازیکن میتواند با استفاده از کشتی ادوارد به همه آنها دسترسی داشته باشد. استفاده اصلی کشتی برای دزدیدن کشتی های دیگر و غارت کردن منابع آنهاست. با استفاده از این منابع هم میتوانید کشتی خود را پیشرفت دهید و یا خدمه بیشتری وارد کشتی خود کنید تا راحت تر بتوانید کشتی های بزرگ را تحت سلطه خود در آورید.

قول داده شده است که شاهد صحنه های هیجان انگیز و واقع گرایانه هنگام حمله به کشتی دشمنان خواهیم بود. افراد خدمه شما به زیبایی به سمت کشتی دشمن حمله خواهند کرد و شما باید کاپیتان آن کشتی را از پای در آورید تا کشتی از آن شما شود. البته شما باید کاپیتان کشتی را هرچه سریع تر به قتل برسانید زیرا هرچه بیشتر زمان سپری شود، افراد بیشتری از خدمه شما در نبرد با افراد دشمن کشته خواهند شد و مجبور خواهید بود بخشی از غنایمی که به دست می‌آورید را صرف استخدام خدمه جدید کنید.

کشتی های دشمنان که باید با آنها مبارزه کنید، تنوع خوبی خواهند داشت. به گفته یوبی سافت، این کشتی ها 5 نوع خواهند بود که برای مثال یکی از آنها هنگام دیدن شما به سمتتان یورش خواهد برد. برای راحتی بازیکن ها، ادوارد این توانایی را دارد که روی عرشه کشتی خود از دوربین استفاده کند تا به کمک آن محیط اطراف خود را بررسی کرده و محل دشمنان خود را از دور پیدا کند. حتی منابعی که آنها با خود به همراه دارند هم از طریق دوربین قابل شناسایی خواهد بود.

کانر به عنوان شخصیت نسخه سوم بویی از اصالت و شکوه پدر خود، هیتم، و یا حتی اتزیو نبرده است. اما به نظر میرسد ادوارد برخلاف او مردی با اعتماد به نفس بالا و کاریزماتیک باشد که از همان شروع بازی ثروتمند و خوش گذران است. یوبی سافت نمیخواهد به صراحت بگوید که ادوارد شبیه اتزیو طراحی شده است ولی تیپ شخصیتی او و گرایشش به جنگیدن، همچنین شروع بازی به عنوان فردی گستاخ و مغرور و در ادامه تبدیل شدنش به مردی مسئولیت پذیر و حکیم کاملا نشان دهنده شباهت به اتزیو است. و این میتواند چیز خوبی باشد.

Assassin’s Creed IV: Black Flag در اواخر دوران طلایی دزدان دریایی و بعد از جنگ جانشینی اسپانیا در سال 1714 به وقوع میپیوندد که کشتی ران های بیکار مانده به دزدی دریایی روی می آورند. منطقه ای که بازی در آن جریان دارد بخش مهمی از تاریخ است؛ زیرا قلب تپنده راه های دریایی بازرگان ها و محل مهمی در تجارت برده در آن زمان و کالاهای حیاتی مانند شکر و کاکائو بوده است

دزدان دریایی مشهوری مانند چارلز وین (Charles Vane)، ریش سیاه (Blackbeard)، بنجامین هورنیگلد (Benjamin Hornigold)، آنه بانی (Anne Bonny) و کالیکو جک (Calico Jack) همگی در Black Flag حضور خواهند داشت. رویه اصلی این سری در ترکیب کردن وقایع تاریخی با گیم پلی دراماتیک در این نسخه هم ادامه دارد و یوبی سافت از هم اکنون قول وقایع تاریخی بزرگی مانند حمله بارثولومیو روبرتز (Bartholomew Roberts) به 42 کشتی پرتغالی و گیر افتادن چارلز وین در جزیره‌ای دور افتاده را داده است. به نظر میرسد چارلز در طول بازی به همراه ادوارد در جزیره ای گیر خواهند افتاد در حالی که تنها یک پیستول و بطری نوشیدنی با خود به همراه دارند. مشهورترین دزد دریایی تاریخ، ریش سیاه، در تریلر معرفی بازی نقش اساسی دارد. بنابراین میتوان منتظر فعل و انفعال زیاد با او در طول بازی ماند.

http://images.vg247.com/current//2013/03/Assassins-creed-4-black-flag-4-1152x648.jpg

هرچند داستان دزموند مایلز در حال حاظر که موازی با داستان اصلی این سری روایت میشد به پایان رسیده است اما در این نسخه هم بخش های انیموس (Animus) دار را خواهیم دید. با این تفاوت که این بار بازیکنان به جای دزموند نقش یکی از کارمندان آبسترگو (Abstergo) (اگر فراموش کرده اید: نام امروزی جنبش تمپلار ها که از اساسین ها بدشان می آید) را بر عهده خواهند گرفت که برای شرکت جدیدی با نام Abstergo Entertainment وارد انیموس خواهد شد.

یوبی سافت کاملا امیدوار است که ترکیبی از دریانوردی، دزدان دریایی و گردش در دریاهای بزرگ برای بالا نگه داشتن سری اساسینز کرید کافی باشد. اما نظر شما چیست؟ آیا شما منتظر «پرچم سیاه» خواهید بود؟ آیا فکر میکنید عوض شدن شخصیت اصلی برای جذاب نگه داشتن بازی کافی خواهد بود؟ یا قصد دارید این نسخه را انجام ندهید؟

4- battlefield 4

Battlefield 4 نقد و بررسی بازی محبوب

از روزی که شاهد رونمایی Battlefield 4  بوده‌ام نه تنها بر خلاف نسخه‌های قبلی از بازی دل زده شدم بلکه روز به روز به آن ایمان پیدا کردم.شوتری که چندین سال است انتظارش را می‌کشیم “در ظاهر” به خوبی در حال آنالیز شدن توسط تیم شوتر ساز الکترونیک آرتز یعنی DICE است.ما شوتر می‌خواهیم که استاندارد باشد.یک استاندارد با نام CoD داریم که هر شرکت ورشکسته‌ای هم شوترهای بی در و پیکر الگو گرفته از این فرنچایز را می‌سازد ولی در اصل استاندارد اصلی چیز دیگریست که لفظ آن به اشتباه در دهان سازندگان افتاده است.شوتری که ما از سازندگان می‌خواهیم باید علاوه بر بخش تک‌نفره، در بخش چندنفره نیز حرف اول را بزند.باید داستان قوی داشته باشد، کنترل شخصیت اصلی در بازی چه در PC و چه در کنسول عالی باشد، گرافیک در سطح قابل قبولی کار شده باشد یعنی نه انتظار بافت‌های عظیمی مثل Crysis 3 را داریم نه بافت‌هایی در حد بازی‌ها مستقل و دانلودی.میدان نبرد ۴ در ظاهر همه‌ی این استانداردها را رعایت کرده است ولی چیزی که از گذشته‌ی EA برداشت می‌شود نشان داده است که این شرکت همواره در خراب کردن خاطرات بازی‌کن‌ها با عناوین قدیمی یک فرنچایز تبحر خاصی دارد ولی برای قضاوت کمی زود است، بند پوتینت را سفت کن…

 

http://img5.downloadha.com/hosein/Game/XBOX360/Battlefield%204/Battlefield-4-screenshots-05-large.jpg

 

داستان بازی دنباله‌روی همان فرمول همیشگی شوترهای امروزیست! ایالات متحده در یک سو و جمهوری فدرال روسیه نیز در سویی دیگر در حالی که اتفاقاتی که در شانگهای برای تیم “سنگ قبر” (Tombstone) رخ می‌دهد کاتالیزور اصلی داستان در BF4 است.این گروه متشکل از چندین میهن پرست امریکایی است که رهبرشان شخصی به نام Daniel Recker است.همان کسی که باکس آرت بازی به عکسش مزین شده است و در تریلرها صدای او را می‌شنویم.بازی‌کن نقش “رکر” را برعهده می‌گیرد که وظیفه دارد همراه با تیم سه نفره‌اش اعضای ارشد و پرنفوذ آمریکایی و برخی ژنرال‌های ارشد را که توسط سرباز های چینی به گروگان گرفته شده اند و در شهر شانگهای نگهداری می شوند را پیدا کرده و آن ها را از این شهر پرجمعیت فراری دهند که در حین این عملیات ماجراهای داستان پیچیده‌تر می‌شوند.مسائل شخصی و زندگی خصوصی تیم “سنگ قبر” به عنوان مهم‌ترین رکن بازی ایفای نقش می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ تنها چیزی که برای “رکر” در این هرج و مرج جهانی مهم است حفظ جان خودش، هم وطنش و هم تیمی‌هایش است.شش سال پس از اتفاقاتی که در Battlefield 3 رخ داد، هان در آستانه ی هرج و مرج قرار گرفته،چین به یکی از سه قطب اصلی ابرقدرت‌های جهان  تبدیل شده و شانگهای به عنوان هدف اصلی ایالات متحده و روسیه، بر روی آتش جنگ جهانی بنزین می‌ریزد.درحالی که “رکر” در یک عملیات برای جاسوسی از یک ژنرال روسی در باکو در حال اکتشاف است، تیم “سنگ قبر” توسط روس‌ها شناسایی می‌شود و بازی‌کن باید از مواضع روسیه راه خود را برای فرار از این دردسر پیدا کنید.پس از اینکه تیم به USS Valkyrie باز‌می‌گردد  اطلاعاتی  از Wasp Class Carrier به دست می‌آید مبنی بر این که بازهم باید همان سوء ظن های قبلی را تائید کنید.فرمانده ی نیروی دریایی چین Chang در این نقشه است که  یک کودتا در چین ایجاد کند و این امر هم با حمایت روسیه قابل انجام است.در Battlefield 4 شما کنترل شخصیت زن را هم به عهده خواهید گرفت و شاید این موضوع برای شما جالب باشد که قابلیت اشتراک گذاشتن فیلم ها هم به بازی اضافه شده است . این یعنی این که بازی‌کن قادر خواهد بود تا ویدئوهای ضبط شده از مراحل بازی را مستقیما در وبلاگ Battlelog مشاهده کند.

 

جدیدترین قطب معناطیسی الکترونیک آرتز

سری Battlefield در بخش گیم‌پلی یک کپی برداری ناقص‌الخلقه از CoD داشته است و همیشه به همین دلیل تمامی هواداران از دست DICE شاکی بوده‌اند.به درستی یا ناردستی این جمله کاری نداریم ولی نمایش‌های اخیر BF4 حاکی از این بود که امسال هواداران جناح مقابل باید کنار بایستند.استفاده از وسایل نظامی هوایی، زمینی و دریایی در دو بخش چندنفره و تک نفره باعث شده است که بازی بتواند واقعا حرفی در مقابل شوترهای نسل هفت و حتی نسل بعدی داشته باشد، همه چیز نسل بعدی است… استفاده از فناوری پرفورمنس کپچر برای نرم تر شدن حرکات بازی‌کن در بازی، لیز خوردن‌ها، دراز کشیدن‌ها و حرکات شخصیت اصلی در آب را به بهترین نحو رقم زده اند..نبرد های خاکی-آبی در بازی نقش بزرگی را ایفا  خواهند کرد که یکی از مصداق های بزرگ آن قایق های RCB-90 و جت‌های جنگی هستند.کنترل هوا و دریا در بازی نقش اساسی در پیروزی‌ها خواهد داشت.هم‌چنین DICE اعلام کرده است که بازی‌کنان می‌توانند در هنگام شنا کردن از اسلحه‌های سرد و گرم خود برای پیشروی مخفی‌کاری یا کاملا اکشن استفاده کنند که مکانیزم واقعا کاربردی‌ای است.نقش حملات آبی نیز این بار به لطف اضافه شدن قایق ها به این عنوان شوتر اول شخص بسیار بزرگ تر و پر رنگ تر از قبل شده است و شما می توانید قایق هایی مثل US’s RCB-90 و جت اسکی را در بازی هدایت کنید و قابلیت شیرجه زدن در زیر آب را هم دارا خواهید بود و همچنین می توانید برای فرار از دست دشمنان با حداکثر سرعت شنا کنید.

 

سیستم‌هایی در انتظار ذوب شدن…

بحث Battlefield باشد و حرفی از گرافیک و جلوه‌های ویژه‌ی بازی زده نشود باید در آن جایی که بحث می‌کنند را گِل گرقت! فراست بایت انجینی است که الکترونیک آرتز از آن برای ساخت خیلی از بازی‌ها استفاده کرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به AoT: The Devil’s Cartel و MoH: Warfighter اشاره کرد.در چند سال اخیر هر عنوانی که با فراست بایت ساخته شده یک هدف داشته و آن ساختن عنوانی با گرافیکی در سطح عالی است ولی معمولا همین هدف تبدیل به سنگ قبر آن بازی و سری می‌شود.جدیدترین نسخه از AoT گرافیک خوبی داشت ولی باگ‌هایی داشت که در یک بازی دانلودی هم شاهدش نبودیم.بر همین اساس عناوین Need For Speed: The Run و Medal of Honor نیز به همین سرنوشت دچار شدند.جدیدترین نسخه از فراست بایت یعنی FB3 یک موتور کاملا نسل بعدی است که اولین ردپایش را با انتشار BF4 به جا خواهد گذاشت.نسخه‌ی جدید NFS، نسخه‌ی جدید Dragon Age, Mirror’s Edge و هم‌چنین عنوان PvZ: Garden Warfare در حال ساخته شدن با این موتور پایه هستند.هم‌چنین به گفته‌ی BioWare عنوان بعدی Mass Effect اگر در دست ساخت باشد قطعا با همین موتور پردازش خواهد شد.یک نسل در گروی یک موتور… کم نیست! و قطعا هیچ شرکتی این ریسک را نخواهد کرد که اولین عنوان ساخته شده با یک موتور را به عنوان یک افتضاح به همگان بشناساند.

5- FIFA 14 , PS 2014

http://www.fenjon.com/wp-content/uploads/2014/01/fifa14-vs-pes2014-faces-review-fifa-tutorial.png

نقد به زودی...

6- killzone shadow fall

http://www.pointgames.net/wp-content/uploads/2014/01/b.jpg

نقد بزودی...

7- Titanfall

http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20130915054952/titanfall/images/3/33/Titanfall_game_informer_cover.jpg

نقد بزودی...

8-call of duty ghosts

http://aerocominc.com/wp-content/uploads/2013/10/COD-Ghosts.png

نقد بزودی...

9-wath dogs

http://images.eurogamer.net/2013/usgamer/WatchDogs-preview-1.jpg

نقد بزودی...