با سلام.همه ی مردم دنیا قبول دارند که سری 2K بهترین سری در بازی های کامپیوتری بسکتبال هست.چندی پیش این بازی برای کنسول های نسل 7 و 8 و برای PC  منتشر شد. اما نقاط قوت و ضعف این بازی را مورد بررسی قرار می دهیم و در آخر نتیجه گیری می کنیم این بازی چطور است!
خب؛اول بپردازیم به گیم پلی. در این بازی می توانید به 2 صورت بازی کتید،می توانید به صورت یک تیم بازی کنید یعنی تمام بازیکنان را کنترل کنید که بیشتر بازی را شامل می شود؛ یا که می توانید به صورت تکی بازی کنید و بقیه تیم را CPU کنترل کند(فقط در بخش MyCareer و NBA BlackTop).این بازی با انتخاب های زیادی که در انجام حرکات به شما می دهد باعث می شود تا ساعت ها با آن سرگرم بمانید.اما مهم ترین بخش بازی:MyCareer.
هدف شما در این بخش این است که خودتان را از یک بازیکن ضعیف به قوی ترین بازیکن لیگ تبدیل کنید و تیم خود را به قهرمانی Playoffs  برسانید و MVP فصل شوید.شما با کار هایی که در زمین مسابقه انجام می دهید(ریباندها-امتیاز ها-اسیست ها-بلاک ها-خطا ها-اشتباه ها و...)سنجیده می شوید و در آخر مسابقه به شما SP هایی داده می شود که با آنها می توانید خود را قوی تر کنید.
این بازی بسیار به واقعیت نزدیک است.استیل شوت زدن بازیکنان.قیافه ها.تیم ها و حتی مربی ها هم مربیان واقعی هستند و قیافه و اسم آنها در بازی گفته می شود.بسیاری از حرکت های بسکتبال واقعی در این بازی قابل انجامند و شما هنگام بازی کردن احتمالا خیلی چیز ها یاد خواهید گرفت.
گرافیک در نسل هفتم تعریفی نداشته و بسیار معمولی است.به جزییات کمتر دقت شده و نسبت به نسخه قبلی کمی بهتر شده است.اما در نسل هشتم و PC!بله.این دفعه نسخه PC از گرافیک و گیم پلی نسل جدید پیروی می کند.گرافیک بسیار بالاست.به جزییات خوب توجه شده(مثلا NBA Latin Nightکه در نسل هفتم نیست!) و هوش مصنوعی بازیکنان بالا رفته.
چیزهای جدیدی از قبیل اسکن صورت برای MyPlayer برای نسل هشتم و قابلیت آنلاین بازی کردن با یک تیم ساختگی به نام MyTeam و مد جدید آنلاین به نام 2K Heroes.باگ ها بسیار کمتر شده ولی بازهم باگ پیدا می شود اما نه به شدت نسخه قبلی.
آهنگ های بازی تغییر کرده و از حالت Hip Hop/Rap به حالت Pop/Rock تبدیل شده به این دلیل خواننده پاپ Pharell Williams تدوین و انتخاب آهنگ ها را به عهده گرفته و 5-6 از آهنگ های خودش را در آن جا داده است!صدا ها در نسل هفتم مانند نسخه قبلی است ولی در نسل هشتم کمی تغییر کرده و بهتر شده است.
در آخر باید بگویم که این بازی در نسل هفتم تعریفی نداشته ولی برای PC و نسل هشتم بک بازی بسیار عالی است و می تواند چندین ماه شما را تشنه خودش بکند.البته اگر مثل من عاشق بسکتبال باشید.امیدوارم لذت برده باشید.